El debate está abierto (o debería estarlo).

Muñoz Molina, 30 marzo 2013

educacion moradiellos.pdf

moradiellos

Anuncios

One comment

  1. No tinc temps per escriure tot el que cal per contestar l’article de Muñoz Molina. Sols diré ràpidament dues coses per alleugerar el mal humor que m’ha fet sentir i animar-vos a respondre amb reflexions mes profundes que les meves :
    1ª Quin es el valor d’un periodista que fa greus acusacions a l’esquerra i a la pedagogia, sense demostrar la seva veracitat , sense citar documentació o fonts d’informació que sustenten les seves deduccions? A qui beneficia aquest discurs anti- pedagogia crítica i anti-renovació? Al professorat compromès que treballa diàriament per millorar l’aprenentatge de TOT l’alumnat que arriba a les aules públiques ? O mes be alimenta el tarannà d’aquell sector del professorat que es limita a exigir a l’alumnat que memoritze el llibre de text , a culpabilitzar l’alumnat i les seves famílies dels suspesos de la seva assignatura, i no es molesta en investigar nous mètodes pedagògics per a que les seves estratègies d’ensenyament siguen mes productives ?
    2ª L’article de Muñoz Molina evidència la necessitat de donar a conèixer la història de les propostes, idees i experiències, actors , impulsos i obstacles de la renovació pedagògica des de la fi del franquisme fins avui. Pot servir d’inici una publicació del MEC del 2011 titulada “Estudio sobre la innovación educativa en España” https://sede.educacion.gob.es/publiventa/ImageServlet?img=E-14970.jpg. He col•laborat amb Luis Miguel Lázaro i Alejandro Mayordomo en el segon capítol d’aquesta ampla publicació titulat Perspectiva Histórica de la innovación educativa en España 1970-2008. https://dl.dropbox.com/u/70762904/Estudio%20sobre%20la%20innovaci%C3%B3n%20educativa%20en%20Espa%C3%B1a.pdf
    En aquestes 273 pàgines es presenten amb el rigor metodològic que Moradiellos considera una de les principals aportacions de l’ensenyament de la història als adolescents. (http://elpais.com/diario/2000/08/17/opinion/966463218_850215.html), gran part de les propostes i de les experiències pedagògiques presentades als centres educatius de l’Estat espanyol des de les darreries del franquisme. Crec que un debat fructífer, no demagògic, amb la finalitat d’ajudar a la millora i no de justificar les resistències a la democratització del coneixement ( no de la ignorància), hauria de partir al menys de dades i reflexions escrites ; Allò de “Primero aprende y solo después enseña” podríem portar-ho també a “Primero aprende y solo después critica” , no?
    Les afirmacions confuses i demagògiques ,sobre l’actuació pedagògica de l’esquerra en l’escola pública des de la fi de la dictadura, que apareixen en aquest article, sols es poden basar en el desconeixement i en la frivolitat que de vegades alimenta el fet de ser famós i creure que un pot dir qualsevol cosa,tot i que no haja estudiat el tema . Principalment si el tema es l’ensenyament , tema del que sembla que qualsevol pot dir el que li vinga en gana sense haver llegit en la vida ni un llibre de pedagogia¡
    Justament , la participació fonamentada en un debat és un dels continguts que he après d’un dels pioners en els projectes de renovació pedagògica que tant odia Muñoz Molina : Lawrence Stenhouse amb el Humanities Curriculum Project formava al professorat per fer de les aules un espai en el que desenvolupar la capacitat de judici autònom , basada en el coneixement,el contrast i l’anàlisi critica de les fonts d’informació i principalment dels mitjans de comunicació que influeixen en l’opinió pública.
    Després dels joves del PP que ens volen denunciar per fer política a les aules sols ens faltaven aquests “savis” que també ens volen denunciar per haver pensat en el què i en el com ensenyar a TOT el nostre alumnat a les nostres aules . Àngels Martínez Bonafé

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s